Orange Business Services și RAJA Constanța, cel mai mare operator public regional din România în domeniul alimentării populaţiei cu apă potabilă și al epurării apelor uzate, au implementat cu succes soluția Augmented Team, o aplicație de asistență remote care combină realitatea augmentată cu transmisiunea video și audio în timp real, pentru a conecta mai multe persoane în scopul realizării unor operațiuni tehnice cu dificultate variată.
Soluția a fost pilotată în cadrul Orange 5G Lab București, aceasta fiind o aplicație relevantă pentru tehnologia 5G. Implementarea de la RAJA Constanța se bazează pe această infrastructură de comunicații, beneficiind de ratele mari de transfer și latența scăzută specifice 5G, care asigură transmisiunea fluxurilor video la cea mai bună calitate și cu o întârziere foarte scăzută.
Scenariul demonstrat la stația de epurare a apei din Eforie Sud arată cum un tehnician din teren, un coordonator din centrul de comanda si control, precum și un expert tehnic de la o companie parteneră sunt capabili, prin intermediul soluției Augmented Team, să preia si transmite informatii, in timp real, folosind dispozitive conectate 5G, pentru a realiza o lucrare de mentenanță preventivă. In acest caz, utilizarea realitatii augmentate se dovedeste foarte utila pentru asistența de la distanță, acțiunile aferente procesului de mentenanță fiind coordonate de specialiști din locații diferite care nu au nevoie sa vină fizic la intervenție, ceea ce duce la soluționarea problemei într-un timp foarte scurt.
Află mai multe despre aplicabilitatea proiectului și detalii tehnice de implementare din video-ul de mai jos: